MS Access Veritabanları, VBA ve SQL Kullanımı

Microsoft Access'e dair herşey...

Raporlar

NESNELER

RAPORLAR

Evet arkadaşlar, bu makalemizin konusu MS Access'in önemli bir nesnesi olan Raporlar

Rapor tasarımı konularına geçmeden önce raporlar hakkında kısa ve özet bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Raporlar tıpkı Formlar gibi çalışır aradaki fark raporların kağıt üzerinde dökülmesidir. İsterseniz bir raporu kağıda dökmeden Preview özelliği ile sadece izlemek içinde kullanabilirsiniz, sizin tercihiniz. 


Access Rapor Tasarımı

Tıpkı formlarda olduğu kadar raporlarda da alt raporlar bulunabilir, hatta birden fazla alt rapor oluşturabilirsiniz. Gruplama ve Sıralama özelliklerini kullanarak verileri sınıflandırabilir ve bu sınıflandırdığınız alanlar sayısal ise özet bilgiler, toplamlar, genel toplamlar, ortalamalar vb. bilgileri verecek şekilde tasarlayabilirsiniz. String alanlarda ise alfabetik olarak sıralama özelliğinden faydalanarak verileri alfabetik gruplayabilirsiniz.

Raporların oluşturulabilmesi için veritabanında en az bir tablo veya sorgu bulunmalıdır ve rapor kaynağı bu tablo veya sorguya dayanmalıdır. raporlarda mümkün olduğunca az denetim kullanılmalı, resim, logo gibi denetimler fazla sayıda olmamalıdır, Çünkü bu nesneler rapor performansını etkiler. Gelecek makalemizde rapor tasarımı konularına değineceğiz... 

Şimdilik,
Hoşcakalın...

Yorum Gönder

0 Yorumlar