MS Access Veritabanları, VBA ve SQL Kullanımı

Microsoft Access'e dair herşey...

Rapor Tasarımı-3

NESNELER

RAPOR TASARIMI (3.Bölüm)

Bu makalemizde rapor tasarımı konularına devam edeceğiz.  Raporun bölümlerinde ne tür bilgileri barındırabileceğimizi göreceğiz.

Access Rapor Tasarımı 

1 Numaralı aianda yani Rapor Üst bilgisine bir etiket yerleştirdik. Bu etiketin adını da Personel Listesi olarak düzenledik. Bu rapor başlığıdır. İstediğimiz gibi düzenlemeler yapabiliriz. Yazı boyutu rengi, arka plan rengi, sağ veya sol tarafına firma logosu vs işlemler yapabiliriz.
2 Numaralı alanda ayrıntıda yer alacak olan alanların etiketini oluşturduk (ADI,ID NO)
3 Numaralı alanda ise tablodaki veya sorgudaki alanlar yerleştirilir. Bu bölümde her bir kayıta sıra numarası da verilebilir. Bunun için bu bölümde bulunan adi alanının sol tarafına bir tane metin kutusu yerleştiriyoruz.  Etiketini siliyoruz. Daha sonra Metin Kutusunun Denetim Kaynağını =1 olarak ayarlıyoruz. Metin Kutusunun Özelliklerinden Veri Sekmesinde bulunan Geçerli Toplam Özelliğinin değerini Tümü Üzerinde olarak ayarlıyoruz. Biçim Sekmesinde Kenarlık Stilini Saydam olarak ayarlıyoruz. Sıra Numarası kutusunun kenarlarının görünmemesi için. Son olarak 
2 Numaralı alana bir etiket yerleştiriyoruz. Ve adını SN olarak ayarlıyoruz.  Raporumuzu kaydediyoruz.
Raporumuzu çalıştırdığımızda aşağıdaki gibi görünecektir.

Access Rapor Tasarımı              

4 Numaralı alanda 2 tane Metin kutusu bulunmaktadır. Bunlardan Sağ tarafta olan Tarih ve Saati göstermek üzere ayarlanmıştır. Denetim Kaynağı =Now() olarak ayarlanmıştır. Sağ taraftaki Metin kutusu ise Toplam Sayfa Sayısı ve Sayfa Numarasını verecek şekilde ayarlanmıştır.  Denetim Kaynağı =”Sayfa “ & [Page] & “ of “ & [Pages] olarak ayarlanmıştır.

5 Numaralı alanda ise orta kısıma bir etiket yerleştiriyoruz.  ve bu etiketi Firmanın adını veriyoruz. Raporun en son sayfasında firmanın adı yazdırılıyor.

Şimdilik
Hoşcakalın…

Yorum Gönder

0 Yorumlar