MS Access Veritabanları, VBA ve SQL Kullanımı

Microsoft Access'e dair herşey...

Raporlarda Kayıtlara Sıra Numarası Vermek

PRATİK BİLGİLER

Raporlarda Kayıtlara Sıra Numarası Vermek

Merhaba Arkadaşlar...
Bu makalemizde çok sorulan bir konuya ışık tutmak istiyorum. Raporumuzu oluşturduktan sonra, Özellikle çok verili ve gruplu raporlarda kullanılmasına ihtiyaç duyulan Raporlarda sıra numarası eklemek isteriz. Ms Access'te Rapor tasarımında hazır bir denetim bulunmamaktadır. 

Öyleyse bu işlemi kendimiz yapacağız.
Öncelikle raporumuzu tasarım modunda açıyoruz.




access raporlarına sıra numarası vermek

Öncelikle sıra numarası vereceğimiz alana yer açmamız gerekiyor. Bunun için en sağdaki denetimden başlayarak alanlarımızı bir miktar sağa çekiyoruz. Daha sonra başlıkların olduğu kısma 1 adet etiket ekliyoruz. Adını Sıra No olarak yazıyoruz. Daha sonra alanların olduğu kısma 1 adet Metin kutusu ekliyoruz. Metin kutusu özelliklerinden Biçim sekmesinden Kenarlık Stilini Saydam olarak seçiyoruz.


access raporlarına sıra numarası vermek

Daha sonra veri kısmından Denetim Kaynağı Kısmına =1 olarak ayarlıyoruz.


access raporlarına sıra numarası vermek
Bir çok arkadaş bu aşamadan sonra bir noktayı gözden kaçırıyor. Geçerli Toplam Alanı normalde varsayılan olarak Hayır olarak işaretlidir. Biz bu kısmı değiştirmezsek Sıra Numaramız istediğimiz gibi çalışmayacaktır. 

Eğer Rapor Verilerimizde Gruplar yer alıyor ve her grup için Sıra Numarasının 1 den başlamasını istiyorsak bu kısmı Grup Üzerinde olarak belirlememiz gerekiyor. Yok Eğer Verilerimiz tek liste halinde ise bu kısmı Tümü Üzerinde olarak belirlememiz gerekiyor. 

Benim verilerim tek liste olduğu için (grupsuz) Ben Tümü Üzerinde seçeneğini seçtim. Şimdi tasarım modundan çıkıp örnek raporumuzu çalıştıralım.


access raporlarına sıra numarası vermek

Evet arkadaşlar raporumuzda gördüğümüz gibi tüm kayıtlara sıra numarası verilmiş oldu.

Şimdilik,
Hoşcakalın...

Yorum Gönder

0 Yorumlar