MS Access Veritabanları, VBA ve SQL Kullanımı

Microsoft Access'e dair herşey...

Sorgularda Hesaplanan Alanlar

 Hesaplanan alan veya Heaplanan Denetim ne demektir?

Hesaplanan ifade tabloda bulunan sayısal alanların bir takım aritmetik işlemlere tabi tutulmasıyla elde edilen alanlardır. 

Örnek verecek olursak;

Veritabanımızda bir ürünler tablosunu ele alalım. Ürünler tablosundan bir sorgu oluşturup tabloda yer almayan fakat sorgu içerisinde tanımlayacağımız bir alan oluşturalım. Ürün liste fiyatına %18 KDV uygulayalım ve bunu da ayrı bir alan olarak sorguda gösterelim.

Boş sütuna yazacağımız ifade şu şekilde olmalıdır. Önce alan ismini belirtip sonra formülümüzü yazıyoruz.

KDVli Fiyat:[Liste Fiyatı]*1,18


access hesaplanan ifade

KDV'li fiyatlarımızı görmek için sorgumuzu çalıştırıyoruz.


access hesaplanan ifade

Hesaplanan ifadeleri formda metin kutusuna uygulamak istersek, metin kutusunun Denetim Kaynağı özelliğine;

=[Liste Fiyatı]*1,18

yazmamız yeterli olacaktır. Aynı mantık raporlarda da geçerlidir.

NOT: Birden fazla hesaplanan denetim kullandığınızda, eğer birbiri ile bağımlı alanlar kullanıyorsanız, hesaplanan denetimin adını kullanamazsınız. Her birine ayrı formül yazmalısınız. Şu şekilde örneklendirebiliriz;

2 tane metin kutusunu hesaplanan denetim olarak kullanmak istiyoruz. 

1.Metin Kutusuna txtKdvliFiyat

2.Metin Kutusuna txtGenelToplam

diyelim.

1.Metin kutusu denetim kaynağı;

=[Liste Fiyatı]*1,18

burada sorun yok.

2.Metin kutusu denetim kaynağı;

=txtKdvliFiyat+maliyet

olarak yazdığımızda hatalı olur. O halde doğrusunu yazalım.

=[Liste Fiyatı]*1,18 + maliyet

yazdığımızda istediğimiz sonucu elde edebiliriz. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar